۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » مقاله
  • شناسه : 3007
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۸:۴۵
  • 116 بازدید
  • ارسال توسط :

باید به مردم حقایق را بگویند

مترو ورامین سالها در کش مکش سیاسیون یا کم شانسی مردم!! برای استفاده از مترو و اتمام پروژه در حال اجرا، چه باید کرد و مردم به کجا پناه ببرند؟ این پروژه که قرار بوده در سال ۱۳۸۷ به بهره برداری برسد، ابتدا با تغییرات نماینده مردم در شهرستان و به روی کار آمدن عوامل […]

مترو ورامین سالها در کش مکش سیاسیون یا کم شانسی مردم!! برای استفاده از مترو و اتمام پروژه در حال اجرا، چه باید کرد و مردم به کجا پناه ببرند؟ این پروژه که قرار بوده در سال ۱۳۸۷ به بهره برداری برسد، ابتدا با تغییرات نماینده مردم در شهرستان و به روی کار آمدن عوامل دولت نهم و دهم با عنوان قطار شهری مطرح شد و اظهار می شد که این پروژه به نام مترو به خورد مردم داده شده است،در رسانه ها و جلسات مطرح می شد مدتها به دنبال انتقال این پروژه از راه آهن جمهوری اسلامی به شرکت مترو تهران و حومه مطرح می شد، که این پروژه مترو نیست، و بعدها عنوان می شد بلکه قطار شهری است! یا اینکه این نقل و انتقال صورت گرفت و اظهار می شد در حریم ریل راه آهن مسیر تهیه شده و قرار است در کنار خط آهن تهران و مشهد مسیر پروژه مترو، از تهران تا پیشوا و گرمسار ادامه پیدا کند! که بعد از مدتی گفته می شود آخرین ایستگاه مترو شهرستان پیشوا است و به گرمسار نمی رود!!

بالاخره بعد از انتخابات شوراهای اسلامی دوره چهارم و دولت یازدهم و تغییرات در مدیران شهری هر سه شهرستان قرچک، ورامین، پیشوا و ترکیب جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخاب، شهرداران و فرمانداران یا نمایندگان عالی دولت در شهرستان و پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهرستانهای قرچک، ورامین، پیشوا این پروژه برای اجرا مجدد قوت بیشتری گرفته تا اینکه بازدیدهای مسئولان از پروژه های دیگر شهرستانها مانند کرج صورت گرفت و پس از بازدید فرمانداران، شهرداران و شورای های اسلامی در شهرستانی (قرچک و پیشوا) که کمتر اختلاف بود یا اختلافی نبود کار ساخت ایستگاه مترو ادامه پیدا کرد و در شهرستان ورامین هم ایستگاه شماره یک در ابتدای شهرستان میدان ولی عصر ادامه فعالیت قوت گرفت و در انتهای شهر میدان رازی قرار شد یک پل ساخته شود و در شهرستان پیشوا هم با تدبیر و مدیریت های که از طرف فرماندار و اعضای شورای شهر و شهردار صورت گرفت کار ایستگاه و پل در ورودی شهرستان یا بعد از دهستان قلعه سین در حال ساخت می باشد.

لیکن مترو ورامین هم چنان پر حاشیه و خبرساز بوده و هست با عملیات جدید مترو در سال ۱۳۹۲ موضوع پل روگذر خط آهن از میدان رازی به سمت پیشوا شروع شد و بعد از جمع آوری جداول و موانع بلوار شروع به پی کنی پایه های پل شد و ابتدا توسط اهالی و کسبه این محل موضوع مشکلات پل و خسارت به مغازه ها و اماکن تجاری و مسکونی این محل مطرح گردید و در ادامه موضوع کارشناسی و فنی پل زیر سئوال رفته و پیگیری اهالی و اعضای شورای شهر به تعطیلی ساخت پل تا به امروز منجر شد و ماه ها در بلاتکلیفی پیمانکار، مردم، عوامل اجرای پروژه و کش مکش سیاسیون مبنی بر عبور این پروژه برای شهرستان پیشوا و عدم فنی بودن پل رازی و ممانعت شهرداری ورامین و شورای اسلامی، در نتیجه موضوع جدید دیگری چون سالهای قبل مطرح شد، باید خطوط راه آهن از شهر ورامین خارج گردد و طبق طرح تفصیلی این پروژه به طول ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر از میدان ولیعصر به طرف پیشوا باید بصورت زیرگذر باشد و خط راه آهن باید از شهر خارج شود و محل فعلی خطوط راه آهن هم باید بلوار ۳۵ متری شود.

در جلسات شورای ترافیک شهرستان و استان و دیگر نهادها و دستگاه های مسئول و مربوط در حال بررسی و تشکیل جلسه بوده و هست و هر گونه مصوبه مثبت یا منفی از سوی تعدادی از رسانه های خاص و سایت های خبری و شهرداری، فرمانداری، واحد مرکزی خبر یا تریبون ستاد نماز جمعه خبر آخرین تصمیمات مطرح شود و تغییرات انجام شده را می توان گفت مسئولان مختلف با مصاحبه و اظهارنظر در خصوص این پروژه را به مردم اطلاع رسانی می کنند.

تا اینکه بنده در تاریخ ۱۰/۴/۱۳۹۳ در حاشیه انتخابات انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از یکی از اعضای محترم شورای اسلامی شهر ورامین موضوع آخرین وضعیت مترو و سرانجام اجرای این پروژه به کجا رسیده است را جویا شدم با این دو جمله عضو محترم شورای اسلامی ورامین صحبت خود را بیان کرد و گفت باید به مردم حقایق را بگویند، باید دید مترو برای مردم شهرستان ورامین!! یا برای عبور از شهرستان ورامین پیگیری می شود.

با این جمله معلوم شد سیاسیون این پروژه یعنی نماینده مردم و فرماندار شهرستان ورامین از موافقان اجرای پروژه از کنار خطوط راه آهن و بصورت رو گذرند و موافقان عبور از ورامین هستند و شهردار و شورای اسلامی و اهالی و صاحبان واحدهای تجاری محل احداث پل رازی هم خواستار مترو برای مردم شهرستان ورامین و به صورت زیر گذر می باشند.

سیدرضا احمدی عضو شورای اسلامی ورامین می گوید ما مخالف پل نبودیم و نیستیم ولی ۲۰ یا ۳۰ سال پیش چنین پل های را با این مشخصات می ساختند نمونه آن پل کارخانه قند است و مردم چنین پلی را نمی خواهند باید پل با اصول فنی و کارشناسی و سبک جدید که در بیشتر شهرستانها و تهران است، ساخته شود.

اما موضوع دیگر آن است که در طرح تفصیلی دیده شده است خطوط راه آهن باید به خارج از شهر انتقال داده شود و این موضوع ممکن است ده ها سال طول بکشد ولی دلیلی ندارد مسیر مترو را طبق طرح تفصیلی اجرا نکنیم و بگویم هر زمان خطوط راه آهن از شهر بیرون رفت بعد پروژه مترو را هم به شکل زیرزمینی اجرا می شود.

ظاهراً با توجه به گفته های این عضو شورای شهر ادامه رسیدگی طرح مترو مسیر ورامین در حال حاضر در دستگاه های نظارتی و صاحب نظر در کشور باید تأیید شود که طبق طرح تفصیلی می بایستی به صورت زیرگذر اجرا شود.

حال باید دید پروژه مترو ورامین با مصوب مسئولان کشوری به صورت زیرگذر عبور خواهد کرد و طرح تفصیلی اجرا خواهد شد یا گرفتار دو پل کارخانه قند و رازی خواهد شد و از مسیر کنار خطوط راه آهن عبور خط مترو عبور خواهد کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*