۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » اخبار ویژه » عناوین اصلی » قرچك
  • شناسه : 7859
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
  • 45 بازدید
  • ارسال توسط :

روابط عمومی میتواند با علم و تدبیر مجموعه را به سمت و سوی پیشرفت سوق دهد

قرچک – ابتکار ورامین: مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان قرچک گفت: روابط عمومی یک نهاد ی است که میتواند با علم و تدبیر خود مجموعه را به سمت و سوی پیشرفت سوق دهد. به گزارش خبرنگار ما – حسین ابویسانی ضمن تبریک ۲۷ اردیبهشت ماه، روز روابط عمومی و ارتباطات به تمامی تلاشگران این عرصه، […]

قرچک – ابتکار ورامین: مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان قرچک گفت: روابط عمومی یک نهاد ی است که میتواند با علم و تدبیر خود مجموعه را به سمت و سوی پیشرفت سوق دهد.

به گزارش خبرنگار ما – حسین ابویسانی ضمن تبریک ۲۷ اردیبهشت ماه، روز روابط عمومی و ارتباطات به تمامی تلاشگران این عرصه، گفت: روابط عمومی را میتوان بعنوان شاخه اصلی و از بازوان توانمند یک اداره برشمرد که میتواند نقشی بی بدیل در رسیدن به اهداف ایفا نماید و اگر براصول و قواعد آن تکیه شود، عاملی در راستای موفقیت خواهد بود .

وی افزود: برنامه ریزی و آسیب شناسی در طول فرایند اداری از گامهای موثر این مجموعه است که میتواند با بهره مندی از امکانات و استعدادهای موجود در روند روبه رشد کاری تاثیرگذار باشد .

بازرس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان تهران بیان داشت: هرچند نقش روابط عمومی را برپایه ارتباطات بنا نهاده اند ولی ایجاد تعامل های دوسویه و شناسایی معضلات برای شناسایی خواسته ها از مهمترین اهداف مشترک و مدنظر است .

وی گفت: بنابراین علاوه بر حضور واحدهای مختلف در یک مجموعه و تعیین وظایف محوله ، روابط عمومی یک نهاد ی است که میتواند با علم و تدبیر خود مجموعه را به سمت و سوی پیشرفت سوق دهد .

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان قرچک بیان داشت: نظریه پردازان مختلف ، روابط عمومی را پیشانی و سردمدار معرفی کرده اند که اگر این واحد از پتانسیل و نیروهای کارآمد برخوردار باشد عاملی خواهد بود برای رسیدن به خواسته ها و اهداف مورد نظر و تبیین شده .

ابویسانی افزود: آنان براین عقیده اند که نقش روابط عمومی صرفا تبلیغات نیست و مهمترین هدف این مجموعه آگاهی بخشی و مخاطب گزینشی است .

مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان قرچک تاکید کرد: حال باید تفاوت‌ روابط عمومی‌ با تبلیغات‌ را از نظر غایت و هدف‌ نیز مورد توجه‌ قرار داد، غایت ‌فعالیتهای‌ روابط عمومی‌، آگاهی‌ بخشی‌ به‌ مخاطب‌ است‌ و در این خصوص مخاطب‌ گزینشی‌ عمل‌ می‌کند و تأثیرپذیری ‌از روابط عمومی‌ ارادی‌ بوده‌ و بین‌ روابط عمومی‌ و مخاطب‌، کنش‌ متقابل‌ دو سویه‌ وجود دارد، در حالی‌که‌ تبلیغات‌ صرفا در پی‌ تحمیل‌ عقیده‌ای‌ است‌ که‌ مورد نظر مبلغ‌ است، بنابراین‌ هرگاه‌ مخاطب‌ بدون‌اطلاع‌ و آگاهی‌ از غایت‌ روابط عمومی‌ تأثیرپذیر شود، تحت‌ تأثیر تبلیغ‌ قرار گرفته‌ است‌.

وی بیان داشت: تفاوت‌ عمده‌ دیگر بین‌ تبلیغات‌ و روابط عمومی‌ این‌ است‌ که‌ روابط عمومی‌ با مخاطب‌ یک‌ تعامل ‌دموکراتیک‌ را دنبال‌ می‌کند و از زبان‌ مخاطب‌ سخن‌ می‌گوید، در حالی‌ که‌ تبلیغات‌ در پی‌ بهره‌برداری‌ ازمخاطب‌ برای‌ تأمین‌ مقاصد مبلغ‌ است‌ و آزادی‌ مخاطب‌ را مورد تهدید قرار می‌دهد.

بازرس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان تهران ادامه داد: حال با توجه به تفهیم وظایف در عرصه روابط عمومی در چند جمله کوتاه باید گفت، روابط عمومی هنر و علم اجتماعی است که درون و برون دستگاه را به هم پیوند می دهد، روابط عمومی هدف و چگونگی کلید برنامه ها را ترسیم می کند، روابط عمومی مشاور امین مدیر و کلیه کارکنان دستگاه است، روابط عمومی آیینه زیبایی هاست، یک اطاق شیشه ای است که از هر طرف آن همه چیز زیبا دیده می شود ، روابط عمومی چشم و چراغ یک دستگاه است، روابط عمومی است که باید همه چیز را ببیند و همه چیز را نیز زیبا بنمایاند .

حسین ابویسانی در پایان اذعان داشت: روابط عمومی حافظ منافع دستگاه مربوطه و مردمی است که همه با آن سر و کار دارند.

(منبع خبر: gmail)

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*