۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ویژه » اقتصادی » عناوین اصلی » ورامين
  • شناسه : 4674
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۸:۲۷
  • 43 بازدید
  • ارسال توسط :

مخالفت مدیرعامل برای واگذاری متروی ورامین/ تأکید مجدد وزیر راه بر اجرای قطار حومه ای

ورامین – ابتکارآنلاین: در حالیکه مردم و مسئولان ورامین در شوک عدم راه اندازی مترو در ورامین هستند، اظهارات متناقض مسئولان این سردرگمی را دو چندان کرده به طوریکه از سویی مدیرعامل مترو از مخالفت با واگذاری این پروژه سخن می گوید و وزیر مربوطه همچنان بر اجرای قطار حومه ای تأکید دارد . به […]

ورامین – ابتکارآنلاین: در حالیکه مردم و مسئولان ورامین در شوک عدم راه اندازی مترو در ورامین هستند، اظهارات متناقض مسئولان این سردرگمی را دو چندان کرده به طوریکه از سویی مدیرعامل مترو از مخالفت با واگذاری این پروژه سخن می گوید و وزیر مربوطه همچنان بر اجرای قطار حومه ای تأکید دارد .

به گزارش خبرگزاری مهر، حاشیه های عدم تکمیل و راه اندازی متروی ورامین و جایگزینی آن با قطار حومه ای که در سفر وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان رسانه ای شد، هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد و در این میان، مردم دچار سردرگمی شده اند که بالاخره قطار حومه ای در این منطقه اجرایی می شود یا پروژه مترو که بیش ۴۰ درصد از عملیات عمرانی آن تکمیل شد به پایان خواهد رسید.

در حالیکه مردم و مسئولان ورامین در شوک عدم راه اندازی مترو در ورامین هستند، اظهارات متناقض مسئولان این سردرگمی را دو چندان کرده به طوریکه از سویی مدیرعامل مترو از مخالفت با واگذاری این پروژه سخن می گوید و وزیر مربوطه همچنان بر اجرای قطار حومه ای تأکید دارد و از سویی دیگر مسئولان ورامین همچنان بر تکمیل پروژه مترو اصرار می کنند.

عدم تکمیل و بهره برداری متروی تهران – ورامین با واکنش مردم و مسولان شهرستان مواجه شد و مسئولان ورامین متذکر شدند که تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث پروژه متروی تهران – ورامین هزینه شده و تعطیل کردن و یا تغییر ماهیت این پروژه به نفع مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا نخواهد بود.

گلایه مسئولان و مردم ورامین از تغییر مترو ورامین به قطار حومه ای

در یکی از این مواضع امام جمعه موقت ورامین در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با انتقاد از برخی زمزمه های تعطیلی پروژه مترو اظهار داشت: پیش از این پروژه مترو ورامین مصوب و بخشی از آن نیز اجرایی شده اما امروز برخی زمزمه ها از تبدیل این پروژه به قطار شهری به گوش می رسد اما باید توجه داشت که پروژه مترو ورامین مصوبه دولت را دارد، چطور در برخی مناطق استان تهران پروژه مترو در حال اجرا است اما نوبت به ورامین که رسید پروژه متوقف شد.

 

حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: تمام مسئولان شهرستانی متفق القول بر حفظ پروژه متروی ورامین و عدم تبدیل آن به قطار شهری تأکید دارند و حق مردم دیار ۱۵ خرداد باید ادا شود.

همچنین سید حسین نقوی حسینی نیز چندی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: چطور امروز مترو تا هشتگرد اجرایی شده و عملیات عمرانی پروژه متروی پرند و فرودگاه امام نیز توسط شرکت مترو دنبال می شود اما تنها پروژه متروی ورامین-تهران نباید اجرایی شود .

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تصمیم دولت بر آن است که راه آهن حومه ای را در مناطق پیرامونی اجرایی کند باید این طرح را در مناطقی که هنور طرحی اجرا نشده عملیاتی کند اما در منطقه ورامین بیش از ۴۰ درصد کار انجام شده و مسئولان شهرستان با تمام توان از حقوق مسلم مردم دفاع می کنند.

اعضای شورای شهر ورامین نیز در آخرین جلسه خود با انتقاد از زمزمه واگذاری متروی ورامین به شرکت راه آهن تأکید کردند: بطور قطع کیفیت اجرای پروژه مترو توسط شرکت مترو از اجرای آن توسط شرکت راه‌آهن بهتر است، چراکه اگر مجری این پروژه، شرکت مترو باشد آن‌ها به دنبال افزایش درآمد و خدمات هستند که با راه‌اندازی مترو به سبک  تهران – کرج این مهم تحقق پیدا می‌کند اما نمی توان از راه آهن  انتظار خدمات و کیفیت داشت.

نامه استاندار تهران به وزیر راه برای حل مشکل متروی ورامین

نقوی حسینی در آخرین گفتگوی خود با خبرنگار مهر با انتقاد از استاندار تهران از وی خواست که در موضوع متروی ورامین وارد عمل شده و به رسالت خود عمل کند که نامه ای از سید حسین هاشمی استاندار تهران خطاب به وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم در فضای مجازی منتشر شد.

 

سید حسین هاشمی استاندار تهران در این نامه تأکید کرده است: “همانطور که استحضار دارید طبق مصوبه شماره ۶۶۹۲۳ت ۴۸۱۷۰ مورخ۱۰/۴/۹۱ هیئت محترم وزیران ادامه عملیات اجرایی پروژه احداث مترو تهران – ورامین – پیشوا تحویل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) گردید که بر همین اساس شرکت مذکور اقدام به ادامه احداث پروژه می نماید، لیکن بنابر اطلاع واصله برغم آماده سازی مسیر جهت آغاز ریل گذاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۱۴/۳/۹۲ اقدام به نوسازی خط فرد راه آهن موجود تهران – مشهد و دپو نمودن کوپلاژهای مستعمل در زمین تحویلی به پیمانکاران شرکت متروی تهران کرده که این امر در طول تقریباً ۲۰ کیلومتر از مسیر مذکور علاوه بر تحمیل خسارت فراوان امکان ادامه هرگونه فعالیت را از شرکت متروی تهران سلب نموده و این روند همچنان نیز ادامه دارد، لذا از آنجایی که نیمه کاره ماندن این پروژه به مصلحت نبوده و ضرورت تکمیل هر چه سریعتر آن نیازمند مساعدت و همکاری کلیه ارگان ها و سازمان های ذیربط می باشد، خواهشمند است دستور فرمایید مسئولین محترم راه آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن همکاری برای تسریع در عملیات اجرای پروژه مترو، نسبت به رفع اثر از موانع موجود پیشروی پروژه اقدام شایسته و قانونی معمول نمایند”.

حل مشکل متروهای اقماری تهران از طریق فاینانس

همچنین استاندار تهران در موضع گیری دیگری با تأکید بر حل موانع راه اندازی متروهای اقماری استان تهران به وسیله فاینانس متذکر شد: موضوع مهم در بحث بودجه این پروژه‌ها بحث فاینانس است که در این مورد با معاونت عمرانی وزارت کشور و معاون اول رئیس جمهور صحبت کردیم.

این مسئول گفت: به دنبال این هستیم که با تکمیل پروژه متروهای اقماری استان تهران و اتصال آنها به مترو شهری بتوانیم در این حوزه اندکی به بحث ترافیک استان تهران کمک کنیم.

تأکید مجدد وزیر راه و شهرسازی بر اجرای پروژه قطار حومه ای

این درحالیست که عباس آخوندی در نشست شامگاه سه شنبه خود با استاندار تهران بار دیگر بر اجرای قطار حومه ای در شهرهای حومه تهران تأکید کرد و متذکر شد: به دنبال آن هستیم تا بحث قطارهای حومه ای را در تمام مسیرهای غرب، شرق و جنوب اجرایی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود برخی مشکلات در راه اندازی قطارهای حومه ای تهران، ابراز امیدواری کرد که کمک استانداری تهران در رفع مشکلات میسر باشد و سال آینده شاهد اجرای بخشی از این طرح باشیم.

 

متروی ورامین – تهران بر اساس قانون به شرکت مترو واگذار شده است

اما این پایان کار نبود و مدیرعامل شرکت مترو روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پروژه متروی شهرهای اطراف تهران اظهار داشت: پیش از سال ۹۱، دولت اقدام به احداث متروی شهرهای اقماری می‌کرد اما در سال ۹۱ دولت تمام ساخت متروی حومه تهران را در مصوبه‌ای در اختیار شهرداری و مترو قرار داد.

هابیل درویش افزود: متروی حرم امام تا فرودگاه امام و پرند و تهران  ورامین، پیشوا و اسلامشهر- شریف‌آباد در حال طراحی است و بر اساس قانون به متروی تهران واگذار شده است.

در این گزارش مشخص شد که مسئولان شهرستان ورامین اعم از امام جمعه، نماینده مردم در مجلس، اعضای شورای شهر و مردم این دیار بر اجرای متروی ورامین تأکید دارند و قطار حومه ای را حل کننده مشکلات حمل و نقل در این منطقه نمی دانند.

از سویی دیگر در سطح کلان نیز برخی مسئولان نظیر وزیر راه و شهرسازی و شرکت راه آهن بر اجرای قطار حومه ای تأکید دارند اما در طرف مقابل مدیرانی نظیر مدیر شرکت مترو از واگذاری این پروژه بر اساس قانون به این شرکت سخن می گوید و برخی مسئولان نظیر استاندار تهران نیز نیمه کاره رها شدن متروی ورامین را به صلاح ندانسته و خواستار همکاری راه آهن در این زمینه هستند.

حال باید منتظر ماند و دید که بالاخره سرانجام این پروژه جنجالی به کجا خواهد رسید؟

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*