۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » مقاله
  • شناسه : 43283
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
  • 23 بازدید
  • ارسال توسط :
مدرسه با طعم  مرگ وکرونا؟ !
مدرسه با طعم  مرگ وکرونا؟ !

مدرسه با طعم مرگ وکرونا؟ !

بخشنامه و دستور العمل، اجبار یا اختیار برای حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس، همگی نوعی سردرگمی برای خانواده ها و سیستم آموزشی و کادر درمان بوجود آورده، از طرفی جان دانش آموزان و معلمان در خطر است و از آنطرف کادر درمان توان مواجهه با اپیدمی موج جدید کرونا را ندارد،و اینکه پاییز […]

بخشنامه و دستور العمل، اجبار یا اختیار برای حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس، همگی نوعی سردرگمی برای خانواده ها و سیستم آموزشی و کادر درمان بوجود آورده، از طرفی جان دانش آموزان و معلمان در خطر است و از آنطرف کادر درمان توان مواجهه با اپیدمی موج جدید کرونا را ندارد،و اینکه پاییز هم در راه است و خطرات افزایش و تداخل ویروس «کوید ۱۹» با سایر بیماریهای فصل سرما هم خود معظلی شده، از سوی دیگر کودکان محصل، ناقلین بدون علامت به خانواده ها خواهند بود و از منظر دیگر مدارس امکانات لازم برای رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی را در اختیار ندارند، این پایان ماجرا نیست چرا که بیش از سه میلیون دانش اموز هم از نعمت آموزش از طریق سیستم آموزش مجازی «شاد» بدلیل دسترسی  نداشتن  به اینترنت و گوشی های اندروید محروم هستن و حالا که به گفته متخصصان،  ویروس کرونا نیز جهش پیدا کرده و باتغییرات جدید در این ویروس سرعت انتقال هم بیشتر شده، پس چاره را باید در کجا پیدا کرد؟ بنظرمیرسد برخی متولیان امر هنوز باور ندارند که سال تحصیلی جدید ویژه و خاص بوده و هست، و  تصمیمات آموزشی هم  باید ویژه باشد، که بتوانیم از بحران مدرسه با طعم مرگ و کرونا عبور کم خطر تری داشته باشیم، پس راهکارهایی باید پیشنهاد شود که عبور از پیچ خطرناک بی اعتمادی به سیستم تصمیم گیری آموزشی را کم هزینه تر کند، بطور مثال میتوان مناطق کشور را درحوزه دسترسی به اینترنت مشخص کرد و آموزش را  در این مناطق فقط از طریق فضای مجازی و تلوزیون پیش برد و در مناطق روستایی و عشایری و مناطقی که اینترنت در آن مناطق مشکلاتی دارد، کلاسها و مدارس نیمه حضوری یا چرخشی باشد، تلویزون نیز بجای پخش تبلیغات بی فایده و پر تعداد محصولات پفک و چیپس و تکرار دهها باره سریالهای تکراری ، نقش محوری در تعلیم دانش آموزان پیدا کند و امکانات دستگاههای مختلف و وزارتخانه های متولی از جمله آموزش وپرورش و وزارت ارتباطات با بسیج تمام امکانات درتوسعه پهنای باند اینترنت و رفع نقاط بدون دسترسی به اینترنت و فعال کردن نسل های جدید ارتباطی و… از جمله  «۵جی »در گوشی همراه و رایگان اعلام نمودن هزینه اینترنت در ساعات عصر گاهی  برای والدین  بجهت تدریس مطالب درسی به دانش آموزان،  بار آموزشی سال تحصیلی جدید را ویژه بعهده بگیرند و خانواده ها نیز امسال در تحقق اهداف آموزشی و کمک به سواد آموزی محصلین  در سال تحصیلی پیش رو، نقش  «هرخانه یک مدرسه» را داشته باشند، تا این سال تحصیلی ویژه را با کمترین هزینه های جانبی طی نماییم  و اما در پایان باید گفت که، تجدیدی و مردود شدن دانش آموزان بهتر از بیمار شدن  و خدایی ناکرده مرگ آنها بواسطه همه گیری ویروس کرونا خواهد بود و در صـورتی که اهمیت شرایط استثنایی امسال را درک نکنیم، خیلی زود دیر خواهد شد.

 

نویسنده : علیرضا فرجیان (حقوقدان شاخه جزا و جرم شناسی)

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*