۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » مقاله
  • شناسه : 33757
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
  • 2 بازدید
  • ارسال توسط :
نقدی بر طرح تغییرات ترافیکی شهر ورامین
نقدی بر طرح تغییرات ترافیکی شهر ورامین

نقدی بر طرح تغییرات ترافیکی شهر ورامین

همانگونه که در شماره نخست ماهنامه (صفحه ۳) از تغییرات طرح ترافیکی نوشتیم لازم است اشاره ای دوباره جهت یادآوری خوانندگان به این طرح کنیم .گفتیم بحث اجرای این طرح در سالیان گذشته  نیز مطرح بود و بارها و بارها بصورت شایعه ازاجرای طرح در این هفته , ماه آینده وسال آینده در جامعه مطرح […]

همانگونه که در شماره نخست ماهنامه (صفحه ۳) از تغییرات طرح ترافیکی نوشتیم لازم است اشاره ای دوباره جهت یادآوری خوانندگان به این طرح کنیم .گفتیم بحث اجرای این طرح در سالیان گذشته  نیز مطرح بود و بارها و بارها بصورت شایعه ازاجرای طرح در این هفته , ماه آینده وسال آینده در جامعه مطرح بود اما هیچ وقت این مهم عملیاتی نشد . درخرداد ماه سال جاری این طرح به اجرا درآمد و همانطور که قبلا هم گفته شد این طرح موافقان و مخالفانی داشت و دارد . اما استقبال  موافقان طرح این بود که شما به هر شهرستان که سفر می کنید از ابتدای شهر خودروها از درون شهر و خیابان اصلی تردد می کنند و اگر نخواهند از درون شهر عبور کنند به کمربندی شهر تغییر مسیر می دهند . کمربندی شهرورامین نه خیابان های شهید بهشتی است و نه خیابان رسالت . فعلا کمربندی شمالی از میدان ولیعصر (عج) به میدان بسیج مرتبط است و خیابان های درون شهری هم بلوار ۹ دی ، خیابان شهید قدوسی , خیابان شهدا ، میدان امام حسین(ع) , خیابان شهدا , میدان امام خمینی(ره) ، خیابان شهدای ۱۵خرداد ، چهارراه شهید رجائی , ادامه خیابان شهدای ۱۵خرداد , میدان رازی ومیدان بسیج می باشد و خیابانهای کمکی نیز از شمال، بلوار رسالت و از جنوب خیابان شهید بهشتی تا میدان رازی است و یک سری دسترسی هایی که برای ارتباط داخلی شهر می باشد.

موافقان طرح بعد از اجرای مرحله اول آن جز یکی دو مورد از طرح گله مند بودند ولی شرایط را رضایتمند می دانند. اما مخالفان طرح نیز شلوغی و ترافیک داخل شهر را علت تغییر در خیابان شهدای ۱۵خرداد و خیابان طالقانی و خیابان مسجدجامع می دانند.

با اجرای کامل طرح و تبدیل(مسجد جامع) که یک نماد فرهنگی , تاریخی ومذهبی بسیارزیبا ومنحصربه فرد می باشد به یک میدان بزرگ و تقسیم خودروها از ۳ محور شهید بهشتی ، مسجدجامع و مجتمع ادارات دور این مسجد که ان شاء الله با اقداماتی چون روکش آسفالت و خط کشی و نصب دقیق تابلوهای راهنمائی و رانندگی بهتر خواهد شد و مخالفان هم به جمع موافقان خواهند پیوست.

اما در حال حاضر با یک معضل بزرگبه نام تاکسی های زرد رنگ مواجه هستیم که ایستگاه های، آنها در خیابان های مرکزی واقع شده و باعث ترافیک و کندی عبور و مرور خودروها هستیم. همانطور که در تصاویر مشاهده می فرمائید و در شماره نخست ماهنامه آبرومند هم پیشنهاد داده بودیم اگر تاکسی های برون شهری را در دو طرف ورودی و خروجی شهر، یکی ورودی شهر از سمت شهرستان قرچک در میدان ولیعصر(عج) و دیگری در میدان بسیج پایانه ای برای تاکسی ها ایجاد بشود و تاکسی های سایر محورها داخل شهر نیایند و مسافران را در پایانه ها به عنوان آخرین مسیر خود پیاده کنند و تاکسی های شهرستان پیشوا و  شریف آباد و سایر محورها داخل شهر رفت و آمد نکنند و مسافران را در این پایانه پیاده کنند از بار ترافیکی درون شهر کاسته خواهد شد.

اما موضوع تاکسی های درون شهری و خیابانهای اطراف به جای داشتن ایستگاه در خیابان شهدا، خیابان ۱۵خرداد، میدان امام خمینی(ره)، خیابان طالقانی، خیابان شهید زواره و سایر خطوط که قصد جابجائی مسافران را دارند می بایست بصورت چرخشی و بدون ایستگاه فعالیت کنند و با تعیین مسیر با نرخ های مصوب بطور مثال از میدان ولیعصر تا درمانگاه شهید اشرفی اصفهانی منطقه کارخانه قند و ادامه راه به مسیرهای امرآباد ، روغنکشی یا میدان امام حسین(ع) ، شهرک ادارات ، میدان امام خمینی(ره) ، چهارراه شهید رجائی ، خیابان ۱۵خرداد ، میدان رازی ، میدان پلیس، خیابان خبرنگار، خیابان شهید بهشتی ، خیابان مدرس ، خیابان رسالت ، بیمارستان مفتح و نهایت میدان بسیج و سایر مسیرهای شهر با اصول فنی و کارشناسی که شورای ترافیک تعیین و مصوب می کند اجازه فعالیت داده شود. اما یک نکته مهم پیشنهادی به مسئولین اجرای طرح: ۱- تاکسی ها موظف شوند براساس استاندارد خودرو فقط ۳ نفر مسافر سوار کنند , یک نفر در صندلی جلو و دو نفر در صندلی عقب ، این کار باعث می شود اولاً تاکسی ها مسافرگیری زودتر داشته باشند , دوماً مسافران کمتر منتظر تاکسی می مانند و سوماً استاندارد خودرو رعایت شده و از نظر ایمنی، بستن کمربند و نیز اصول اولیه رعایت می شود.۲- از نظر محیط زیست و آلودگی هوا در شهر در آینده نزدیک به دنبال اجرای طرحهای مشابه شهرهای دیگر مانند زوج و فرد و سایر محدودیت های دیگر نشویم و از بار ترافیکی خودروها به درون شهر کم کنیم تا آلودگی هوا را کنترل کنیم و این حرکت  تقریباً در بیشتر شهرستانها، استانها و کشورهایی که استاندارد خودرو و محیط زیست را رعایت می کنند مورد توجه قرار گرفته است.

ان شالله با پیگیری مدیریت جناب آقای حسین کاغذلو فرماندار نمونه استان تهران و مدیر جهادی و ارزشی شهری جناب آقای مهندس دهقان و شورای ترافیک شهرستان ورامین،  شورای تأمین، شورای اداری، نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های اجرائی مرتبط و بویژه نیروی پلیس راهور که بیشترین زحمت اجرای دقیق طرح را بردوش دارند شاهد یک شهر و شهرستان نمونه باشیم تا گامی مهم برای مرکز استان شدن برداریم. با بخشهای شهرستان ورامین بزرگ دیروز و شهرستانهای امروز مانند: شهرستان ورامین(وارنای سابق)، شهرستان پاکدشت(بخش پلشت سابق)، شهرستان پیشوا(بخش امام زاده جعفر سابق) ، شهرستان قرچک(بخش قریه کوچک سابق) ، شهرستان گرمسار(بخش خار ورامین سابق) و  شهرستان فیروزکوه ، شهرستان دماوند ، شهرستان پردیس و چند بخش بزرگ و کوچک درحاشیه شهرستانها مانند: جوادآباد که بزرگترین بخش(استان تهران) می باشد بتوانیم یکی از زیر ساختهای دیگر استان را فراهم کنیم – (نویسنده: طاهر میرزاکریمی  )

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*